Eka kerta Telluksella, jännää ;D

Laittomasti Natoon ja sotiin.

"Minne Suomi pommittaa" kirjan tekijän Pentti Sainion haastattelu kirjamessuilta nyt katsottavissa aiheesta miksi Suomen natoseikkailut ovat laittomia, eilen, tänään ja huomenna. Muutamat virkamiehet vievät haastattelun mukaan Suomea laittomasti Natoon ja sotiin, ilman eduskunnan hyväksyntää.

Ajankohtainen aihe josta suomen kansan olisi syytä tietää enemmän, koskan kansa tämänkin lystin maksaa ja ottaa myös seuraukset päällensä niin hyvässä kuin pahassa.

Sainion 11.45 min. haastattelu löytyy toistaiseksi ainakin A.Kuittisen YouTubesivulta >>> https://

Katsokaa ja kuunelkaa, pohtikaa asiaa.

Kuka on kirjailija Pentti Sainio  >>> https://fi.wikipedia.org/wiki/Pentti_Sainio

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (91 kommenttia)

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Pari muuta avaavaa videota aiheesta: "Suomi laittomasti Naton sodissa ja Nato laittomasti Suomessa Minne Suomi pommittaa kirja kirjamessut" >>> https://www.youtube.com/watch?v=dAZXL1KleiA

Sekä, "Salaiset Asiakirjat Minne Suomi Pommittaa Kirja natottamisesta 2018 Pentti Sainio" >>> https://www.youtube.com/watch?v=kAcKVpccnjc

Käyttäjän marttivartti3 kuva
Martti Nurmi

Ryssän lauluja on taas kaikki tuubat täynnä puhaltamassa. Mainilan laukaukset on täällä taas. Oikeudettomasti on viety maitamme. Kaikki pitää saada takaisin korkojen kautta. On syytä muistaa vääryys naapurin toimien takana.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Blogi ei käsittele Karjalan yms. palautuksia, vaan sitä miksi suomi seikkailee laittomasti natopuuhasteluissa ;D

Käyttäjän marttivartti3 kuva
Martti Nurmi

Kaikki on aina laitonta, jos ei pyritä Putinin vasallivaltioksi, niinkö?

Käyttäjän PekkaNrnen kuva
Pekka Näränen

Jari Rajala ei omien sanojensa mukaan ole venäjämielinen. Hänen tämäkin tekstinsä edustaa kuitenkin taattua Venäjän agendaa. Häpeävätkö Venäjän asialla olijat jotenkin sitä, minkä puolesta toimivat? Taitaa olla melkoinen identiteettikriisi heillä ...

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

En ota kantaa täysin väsyneeseen vittuiluusi, mutta mitä mieltä sinä Pekka olet siitä että eduskunnan (kansan) yli kävellään näin kovin tärkeässä asiassa?!

Käyttäjän maxjussila kuva
Max Jussila

Eduskuntaanko tuollainen pöytäkirja olisi pitänyt viedä? Mihin se Suomea sitoo, ei mihinkään.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #10

Tuntuu sitovan ja maksavan. Et nyt kerro kaikkea?;

Käyttäjän maxjussila kuva
Max Jussila Vastaus kommenttiin #11

Mikä ja kuka maksaa ja mitä? Ei ”suomalainen veronmaksaja” isäntämaapöytäkirjan mukaan ole velvollinen maksamaan yhtään mitään. Näytäpäs sieltä tuollaiseen velvoittavat artiklat, äläkä kirjoita roskaa.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #13

Afganistaniin esim. on palanut suomalaisten rahoja palanut jo jopa miljardi, sulleko sellainen raha on roskaa. Toivoton tehtävä Afganistanissa: käsikirjoitus >>> https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/10/29/toivoton-...

Suomi on osallistunut NATO johtoiseen RS-operaatioon sen perustamisesta lähtien 2015.

Käyttäjän maxjussila kuva
Max Jussila Vastaus kommenttiin #17

Ei Afganistan-operaatio perustuisäntämaapöytäkirjaan. Vastaapa nyt kysymyksiini.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #27

Pysytään nyt vain tuossa videolla esitettyihin aiheisiin, turha hajottaa keskustelua sikin sokin kuten nuo ”Karjala takaisin” ja ”olet kotiryssä” tyypit tekee ;D

Käyttäjän maxjussila kuva
Max Jussila Vastaus kommenttiin #29

Sinä väitit Afganistanin operaatioista kertyvän kustannuksia tuon pöytäkirjan perusteella. Mihin väitteesi perustuu, anna nyt edes sen artiklan numero?

”Afganistaniin esim. on palanut suomalaisten rahoja palanut jo jopa miljardi, sulleko sellainen raha on roskaa. Toivoton tehtävä Afganistanissa: käsikirjoitus >>> https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/10/29/toivoton-...”

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari Vastaus kommenttiin #11

Rajala: "Tuntuu sitovan ja maksavan". Minusta tuntuu ettei sido eikä maksa. Jatketaan sitten kun esität jotakin muuta kuin pelkkää mutua.

Käyttäjän PekkaNrnen kuva
Pekka Näränen

Jari Rajala, lukaisepas tuo Max Jussilan kommentti 9. Ei sellaisten diletanttien kuin sinä ja Sainio pitäisi sotkeutua asioihin, mistä eivät ymmärrä mitään. Itse luotan suomalaisten virkamiesten asiantuntemukseen tässä ja minun puolestani noita yhteistyösopimuksia voi tehdä. Jos sinulle ei Suomen valtiosääntö kelpaa, niin vaihda maata. Ehkä ottavat itänaapurin kansalaiseksi.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #16

Pekkaa Närästää edelleen, tuossa sulle Rennie @ ole hyvä ;D

Käyttäjän PekkaNrnen kuva
Pekka Näränen Vastaus kommenttiin #20

Olet vasta noin kahdeskymmenes Puheenvuoron venäjämielinen, joka on hoksannut käyttää tuota sanaleikkiä sukunimestäni :D.

Käyttäjän RaimoELaaksonen kuva
Raimo E. Laaksonen

Mikä on laitonta, yhteiset harjoituksetko Norjan alueella?

Ei taida Suomesta löytyä niitä muutamaa "virkamiestä", jotka veisivät Suomen Natoon ohi kansan tahdon, eduskunnan ja presidentin.
Lobbareita kyllä piisaa.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Katso nyt ensin tuo kyseinen lyhyt video ja tee sitten päätelmäsi, kiitos :D

Käyttäjän maxjussila kuva
Max Jussila

Vuoden huonoimman kirjan julkaissut Pentti Sainio, ”paljastuskirjailija”. Täyttä puppua tuo haastattelu. Äijä puhuu asiasta, josta ei ymmärrä mitään.

Valtiosopimuksia ei määritellä perustuslaissa. Valtiopetos toteutetaan toimimatta vieraan valtion hyväksi. Jo näissä perusasioissa Pentti Sainio meni metsään.

Tavanomaista kansainvälistä oikeutta ja siihen sisältyvää pakottavaa oikeutta (jus cogens) lukuun ottamatta erityinen voimaansaattamistoimi voi olla tarpeen muidenkin kuin sopimusmuotoisten kansainvälisten velvoitteiden kohdalla. Tässä isäntämaapöytäkirjassa kyse ei ole ”sopimusmuotoisesta velvoitteesta”.

Kansainvälisten sopimusten voimaansaattaminen Suomessa perustuu niin sanottuun dualistiseen järjestelmään eli valtiosopimuksen voimaantulo valtionsisäisesti vaatii valtiosopimukseen sitoutumisesta erillisen toimenpiteen. Perustuslain 95 §:n 1 momentin mukaan valtiosopimuksen ja muun kansainvälisen velvoitteen lainsäädännön alaan kuuluvat määräykset saatetaan voimaan lailla. Muilta osin kansainväliset velvoitteet saatetaan voimaan pääsääntöisesti valtioneuvoston asetuksella.

En ole nähnyt isäntämaapöytäkirjaa koskevaa lakia tai asetusta. Pöytäkirja ei ole valtiosopimusten listalla, ministeriön seuraava ilmoituson:

”Puolustusministeriö ilmoittaa, että Suomen tasavallan hallituksen ja Naton välillä on allekirjoitettu Walesissa 4 päivänä syyskuuta 2014 yhteisymmärryspöytäkirja isäntämaatuesta. Tietoja yhteisymmärryspöytäkirjasta antaa puolustusministeriö. Yhteisymmärryspöytäkirjan teksti on julkaistu ilmoituksen liitteenä.

Helsingissä 8 päivänä syyskuuta 2014”

Ydinaseita koskien, Suomea velvoittaa Pariisin rauhansopimus (1947) ja ydinsulkusopimus vuodelta 1970. Erillistä mainintaa johonkin pöytäkirjaan ei tarvita, vaikka Ruotsi sellaisen katsoisi tarvitsevansa.

Kaiken maailman diletantit sekoittavat selvässä asiassa ihmisten mieliä, kuten Sainio tässä, samoin blogisti. Se, että tuntuu joltakin, ei merkitse mitään, kun tieto on jutun luokkaa.

Käyttäjän marttivartti3 kuva
Martti Nurmi

Maxin kommentissa on kotiryssille iltapalaa, pureskeltavaksi ja ihan laillisesti.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Martti kelaa vartti, haluamme toki vain tietää mikä on totta ja mikä ei. Kotiryssän määritelmä Wikipediassa on seuraavanlainen: ”Yleensä kotiryssät olivat Neuvostoliiton suurlähetystön diplomaatteja, jne... En tietääkseni ole toiminut kyseisessä virassa ;D

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Max, olet varmaankin nyttemmin perehdyttänyt kyseistä Sainiota siitä että hän olisi mielestäsi täysin väärässä. Miksi et?

Käyttäjän maxjussila kuva
Max Jussila

Mikä tarve minulla olisi täältä saakka nähdä se vaiva, että yrittäisin oikaista jonkun vääristynyttä mieltä? Ethän sinäkään kykene vastaamaan yhteenkään asettamaani kysymykseen.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #26

Jos et havaitsemaasi vääryyden lähteeseen puutu niin miksi sitten oikaiset vain meitä sellaiseen katsovia kansalaisia. Jos paska haisee tunkiolta niin sinäkö laitat deodoranttia, eihän se niin haju lähde ;D Olet varmaan todella fiksu mies, niin oikaisepa sitä lähdettä, ettemme me tyhmemmät joudu häpeään kun katsoimme videon aiheesta NATO ja virkamiesten tekemiset.

Käyttäjän maxjussila kuva
Max Jussila Vastaus kommenttiin #31

Vastaa sinä väitteittesi oikeellisuudesta, älä huolehdi minun velvollisuuksistani. Röyhkeys sinulla kasvaa niin tietämättömyydestäsi kuin argumenttiesi onttoudestakin. Ja kyllä, olen harvinaisen fiksu mies, sinun kanssasi aivan väärässä seurassa.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #33

Turha sinun on varmaan kommentoida rakas kiukkuinen vanha setä tyhmän raksamaalarin esittämiin tyhmin kysymyksiin. Kiitos paljon reippaasta osallistumisesta ja voimia sinne aina niin ihmeellisen voimaannuttamaan natosuomeen ;D

Käyttäjän maxjussila kuva
Max Jussila Vastaus kommenttiin #37

En asu Suomessa. Sinun kohdallasi näyttää valitettavasti siltä, että ikäkään ei tule tuomaan viisautta.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #41

Ulkomaiden viisaus on joskus oikein hyvä. Kiinalainen sanoi minulle kerran kiinassa että olen ihan väärässä, kaikessa. Ulkomailta on hyvä kommentoida toisten ulkomaiden asioita. Pidä huoli itsestäsi hyvä tietäjä ja viisas mies ;D

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

Natohullut sytyttäisi varmaan sodankin saadakseen Suomen sidottua Natoon. Suomalaisista kuitenkin vain pieni vähemmistö haluaa Natoon.

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Toivotaan parasta että sota syttyy:)

Valitettavasti natolaiset ovat vellihousuja, ei heistä ole hyökkääjäksi. Venäläisiin voi luottaa, odotetaan että he hyökkäävät, sitten voimme iskeä takaisin.

Siksi toiseksi, putinistien satojen todistusten mukaan me olemme Natossa tiiviimmin kuin vaikkapa Baltian maat. Satoja salaisia sopimuksia tyyliin Molotov-Ribbentrop. Niin että yhdessä mennään.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Nyt tuli sellaista ja paljon asiaa ilman vahvistavia hyviä linkkejä että ei pysty näillä nettilukutaidoilla ottamaan kantaa ainakaan viikkoon :@

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Kaksi kertaa venäläiset ovat tuhonneet kotini, tappaneet sukulaisiani ja ajaneet minut evakkoon. Russofofi-niminen tauti iski siinä vaiheessa kun 1944 venäläiset pommittivat evakkojunia ja koittivat saada minutkin hengiltä.

Arvoisa putinisti Jari Rajala, oliko tämä laillista ja hyväksyttävää? Puolusteletko venäläisten rikoksia? Eikö ystävyyden saavuttamiseksi pitäisi selvitellä vanhat rikokset ja sopia niistä jotenkin?

Hädässä Stalin solmi liiton Natsi-Saksan kanssa 1939. Sitten yhdessä aloittivat toisen maailmansodan. Eikö meidän ole hyvä etsiä liittolaista ennenkuin Venäjä hyökkää Suommeen uudemman kerran? Onko se laitonta?

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Ei liity mitenkään blogin aiheeseen. Tässä käsitellään sitä onko Suomi niminen valtio laittomasti mukana natohommissa. Sori,tärkeä aiheesi vaatii varmaankin oman aloituksensa.

Käyttäjän maxjussila kuva
Max Jussila

Koeta Rajala perustella väitteesi. Pelkkä tyhjän jauhaminen ei riitä.

Miksi pöytäkirja on laiton?

Millä tavoin se sitoo Suomea?

Mitä kustannuksia suomalaiset maksavat pöytäkirjan nojalla?

Vastaapa nyt näihin aluksi, äläkä väistele.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #28

Sullon pahasti toi levyn neula jumissa ;D

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #24

En minä väitä mitään vaan pyysin keskustelua Sainion haastattelusta. Kiitos keskusteluun osallistumisesta. Kustannus asiat eivät ole blogin aihe, vaan se laittomuuskysymys.

Käyttäjän maxjussila kuva
Max Jussila Vastaus kommenttiin #32

No, mitään laitonta ei ole tapahtunut. Ja väistit jälleen vastaamisen.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #24

Varsinaisesti en ole täällä väittänyt mitään pöytäkirjoista. Hain pohdintaa Sainon esittämiin, noh, väitteisiin. Kysy hyvä miäs suoraan Sainiolta, varmasti osaa paremmin hahmottaa kuin raksamaalari;D

Käyttäjän majuripasi kuva
pasi majuri

Venäjä-trolli toisensa perään aktivoituu palstalla sitä mukaa kun harjoitukset Suomella lisääntyvät.

Kun jaat tällä pelkkää paskaa, kertonet, mikä natohommissa on laitonta, ottaen huomioon Maxin kommentit ja sen ettei kukaan Suomessa ole laittomuutta todennut? Ei oikeusasiamies, oikeuskansleri eikä edes eduskunta jolla on ylin valta Suomessa.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Max dominoi keskustelua ylivertaisella (NATO) älyllään. Siihen taisteluun minusta ei ole, kunhan kyselen oikeudenmukaisuuden perään. Mistä voimme lukea ettei mitään laittomuuksia ole tapahtunut suomen osallisuudesta natohärdelleihin, muutama täsmälinkki piristäisi väitteitäsi, kiitos.

Venäjätrolli sanan käyttöä en ymmärrä ollenkaan tässä yhteydessä, kunhan kyselin vain pohdintoja videon väitteisiin. Ehkä sinä olet vain jotenkin mustavalkoinen, mitä taas yksikään rehellinen ihminen ei sydämessäni ole, vaan siellähän on kaikki harmaantunut 50 sävyä.

Käyttäjän maxjussila kuva
Max Jussila

En minä väitä NATO:sta mitään erityistä tietäväni, mutta sopimukset tunnen, myös kansainväliset. Isäntämaapöytäkirja on kelpo yhteisymmärryspöytäkirja, jonka sitovuutta yksinään ei ole, vaan se vaatii että siinä luetelluista yleisistä asioista sovitaan erikseen yksityiskohtaisesti. Perusperiaatteet mahdollisten lopullisten ja asianmukaisesti hyväksyttyjen yhteistyösopimusten sisällöille on toki luotu. Sitovuudeltaan pöytäkirja on normaalin aiesopimuksen luokkaa, eikä minkäänlaisia sanktioita ole siihen otettu.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #40

Toivottavasti olet oikeassa. Entinen ulkoministeri Keijo Korhonen, joka on toiminut Helsingin yliopiston poliittisen historian professorina ja Arizonan yliopiston vierailevana professorina nimittää Naton kanssa allekirjoitettua isäntämaapöytäkirjaa pitkäksi naulaksi itsenäisyyden ruumisarkkuun. Juttu >>> http://mekansa.net/2016/06/07/nato-sopimus-histori...

Käyttäjän majuripasi kuva
pasi majuri

Et taida tajuta? Ei minun tarvitse kertoa että homma on ollut laillista, sehän on selvää. Länsimaisen oikeuskäsityksen mukaan laittomuudet tulee todeta ja niin kauan kuin laittomuksia ei ole näytetty, hommaa on pidettävä laillisena. Unohdin muuten mainita listastani maan ylimmät oikeusoppineet. Heistäkään kukaan ei ole havainnut laittomuuksia.

Ajat täällä Venäjä-propagandaa joten pidän sinua Venäjä-trollina, en siis Venäjän trollina. Venäjä-trollista löytynee määritelmiä.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #60

Luepa tuossa ihan pari kommenttia ylempää linkkaamani Keijo Korhosen juttu isäntämaasopparista ja kommentoi sitten onko sekin paskaa, kiitos.

Miten venäjä liittyy blogin aiheseen!? Ei yhtään mitenkään. Ammut ohi vaikka olet sotilaspoikia ;D

Liitytään kernaasti vaikka Siriuksen tähtijoukkoihin jos liittyminen käy lain hengessä ja yhteisymmärryksessä niiden kanssa joita asia koskee, siis kansan.

Käyttäjän majuripasi kuva
pasi majuri Vastaus kommenttiin #62

Tiedän Keijo Korhosen ja hänen mielipiteensä asiasta. Hän ei tiedä MOU:sta käytännössä mitään ja vielä vähemmän hän on oikeustieteilijä. Vähiten hän tietää siitä, miten prosessi MOU:n osalta käytiin ja mitä Tp-utva MOU:sta päätti ja tiedotti ja miten esimerkiksi oikeuskansleri MOU:n näki.

Jos et edes itse tunne MOU:ta, kannattaa tutustua pöytäkirjaan. Väyrysen blogissa kerroin tarkemmin mielipiteeni MOU:sta ja Väyrysen siitä levittämästä paskasta. Vähemmillä eväillä liikkeellä olevat kuin tp, oikeuskansleri ja maan ylimmät oikeustieteilijät, voivat levittää paskaa vahingossa tai tahallaan. Väyrynen on noita tahallaan levittäjiä, sinä ja Korhonen olette asialla osaamattomuuttanne.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #82

Kiitos mojovasta tarkennuksesta ja mukavaa päivän jatkoa, ilman ryssittelyä ;D

Käyttäjän kosonenjuhapekka kuva
Juha-Pekka Kosonen

Ainakin Sainion kirjoittama kirja Armeijan hukatut miljardit: Suomen sotajohdon salaisuudet oli varsin mainio, eikä sen sisältöä ole kukaan julkisesti kiistänyt.

Sainio on julkisesti kritisoinut Suomen osallistumista ISAF-operaatioon, jonka hän katsoo olevan lähinnä muodollista Yhdysvaltain armeijan tukemista Afganistanissa perinteisen rauhanturvaamisen sijaan.

Sainion mukaan ISAF on osa hintaa, joka Suomen on maksettava voidakseen pitää jalkaa NATO-oven välissä.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Maallikoille kirja on varmasti "mainio", mutta kirjassa ei ole mitään uutta, jos on lukenut historiaa ja seuraa Puolustusvoimia koskevaa uutisointia.
Kirjassa on koottu kalustohankintoja 20-luvulta nykypäivään ja väliin on sotkettu omia mielipiteitä. Talvi- ja jatkosotien torjuntavoittojen perusteella kirjan nimi ei pidä paikkaansa.

Pentti Sainio esittää mielipiteenään maanpuolustuksen olevan tykistön asia ja Suomen ilma-asehankinnat täytenä haaskauksena. “Tykistö on ollut ratkaisevassa asemassa viimeisen 80 vuoden aikana käydyissä sodissa. Esimerkiksi Ukrainassa tykistöaseilla tehdään 90 % kaikista tuhoista.”

Rajavartiostossa palvelleena tuo Sainion väittämä on aika hupaisa.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Nahtan Poen laki perustuu havaintoon, että jos väitteen esittäjän tarkoituksesta ei ole selvää näyttöä, on vaikeaa tai jopa mahdotonta erottaa onko esitetty äärimielipide vilpitön vai parodia.
Tuo Poen laki ja video on hyvä yhdistelmä trollauksessa: jos ei sisäistä äärimielipidettä vedotaan videoon faktana ja hoetaan "Etkö katsonut videota" tms. Trollin taktiikka on käänteinen todistustaakka - vastapuolen pitääkin todistaa esitetty propaganda vääräksi. Näin on tässäkin kirjoituksessa.

Arhi K on tunnetuimpia itätrolleja ja Pentti Sainio taas jenkkifobisti, joka suoltaa suustaan mitä sylki suuhun tuo.

Pari vuotta sitten Sainio paasasi Karhulan res upseerien tilaisuudessa HX hanketta vastaan. Hänen mukaansa Yhdysvallat tarjoaa Suomelle ylihintaista sotakalustoa, minkä ostaminen avustaisi Yhdysvaltoja sen osallistumisessa kansainvälisiin konflikteihin.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Aiheesta voisit nyt avata oman blogin ettei kukaan vaan enää sorru ikinä usarissa tälläisiin mauttomuuksiin kuin minä sorruin ;D. Kiitos viellä tuosta syväluotaavasta Poen laki esityksestä!

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Pidetään mielessä.

Arhi K:n kirjoituksia ei ole ollut US:ssä moneen vuoteen - sitä ennen hän kirjoitti uuden blogin lähes päivittäin. Jos oikein muistan hänen viimeisensä käsitteli Ukrainaa, joka muistutti hyvinkin paljon dosentti Johan B:n kirjoituksia - liekkö siinä syy, ettei niitä Arhinkaan blogeja enää täällä näy. Dosenttihan bannattiin aikoja sitten.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Loppuyhteenveto. Sainio on ihan paska kirjailija.Nato on meän kaveri. Ja jos hakee keskustelua Sainion esittämistä argumenteista, olet sillä siunaamalla venäjän trolli, Putinisti ja kotiryssä, yms.Ihanaa ;D Lisäksi aihe kimpouttaa noin kymmeneen eri aiheeseen, joista ei voi jatkaa ellei heitä alkuperäistä aihetta pois.

Kiitos kaikille keskustelijoille, ei niinkään keskustelusta. Kertoo jotakin aivopesunne PH. Arvoista ;D

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Mistä moinen angsti?

Itse kyllä toivoit kommentissasi nr 8: "Katso nyt ensin tuo kyseinen lyhyt video ja tee sitten päätelmäsi, kiitos".

Minä luin blogisi, katsoin videon, huomioin lähteen ja tein päätelmät, jotka kirjoitin kommenttini. Näin taisi tehdä muutkin.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Sinäkin poikkesit aiheesta ja menit lähinnä noihin henkilöihin, en nähnyt päätelmääsi Sainion haastattelusta. Lyhyen videon laitoin kun ei ollut tekstimuodossa tarjolla. Jos siitä ei ole mitään sanomista, niin miksi sanoa mitään. Se trollausväitteistäsi ;D

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #58

No just joo!

Lähdekritiikki on tietolähteen ja sen käyttökelpoisuuden arvioimista, mikä on tärkeää. Sitäkö ei saisi tehdä blogissasi, jonka muka pitäisi jättää myös kritiikin ulkopuolelle.

Parodisointisi ja syyttelysi vastaväitteenä noudattaa Poen lakia:

"Without the voice inflection and body language of personal communication these are easily misinterpreted. A sideways smile, :-), has become widely accepted on the net as an indication that "I'm only kidding". If you submit a satiric item without this symbol, no matter how obvious the satire is to you, do not be surprised if people take it seriously."

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #63

Kiitos selvennyksestä, saat toki kirjoittaa blogiini mitä haluat, niin ja mukavaa päivän jatkoa ;D

Käyttäjän tuominenanttijuhani kuva
Antti Tuominen

Tämmöstä se on. Älä hyvä mies turhaudu turhaan.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Kiitos, päin vastoin, mukava on yrittää herättää keskustelua, vaikka ala-arvostakin. Seuraavaksi kirjoitan valokuvauksesta tahi akvaarion hoidosta, niistä tiedän ehkä enemmän kuin jostain pikkujutuista, kuten nyt Natosta ja Suomesta, että natotrolleista ;D

Käyttäjän PekkaNrnen kuva
Pekka Näränen

Jari Rajala, tämän kommenttisi 42. ensimmäisissä lauseissa kirjoitit ensimmäisen kerran asiaa :D. Kannattaisi pysyä siinä ...

Käyttäjän VelluHeino kuva
Vellu Heino

Katos vaan..saitpa normaalit trollailijat kimppuusi.

Sitten nämä itkee kuinka natosta ei puhuta. Miettisivät miten koittavat hiljentää sitä puhetta,mutta ei kykene kun itsekritiikki on alta nollan.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Hupaisaa ja surullistakin miten Ihmismieli toimii, kuuhun osoittava sormi kun ei edelleenkään ole se kuu ;D

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto

Kommentissasi 61 toteat:

"Luepa Pekka tämä ja kommentoi sitten käsiteltävään asiaan äläkä ihmisiin, kiitos!"

Eikö se koske itseäsi ja Vellua?

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

Naton kannattajat ovat agressiivisia tyyppejä. Itsekin alkaisin hermoileen jos 70 vuotta olisin pelännyt Neuvostoliiton hyökkäävän ja nyt sama jatkuva pelko Venäjästä. Saatteko yöllä nukuttua, onko torrakko käsien ulottuvilla?

Käyttäjän PekkaNrnen kuva
Pekka Näränen

Makkonen ja Vellukin pääsivät osallistumaan ...:D

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Luepa Pekka tämä ja kommentoi sitten käsiteltävään asiaan äläkä ihmisiin, kiitos!

Nato-sopimus historiallisena häpeätahrana, joka murskaa itsenäisyyden rippeet. >>>
http://mekansa.net/2016/06/07/nato-sopimus-histori...

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #61

Vellu ja Makkonen siis saavat takertua henkilökohtaisuuksiin, mutta väitteitäsi kritisoivat eivät saa.

Tuo linkki ei kyllä tuo millään tavalla Suomen ja Naton yhteisymmärryspöytäkirjaa historiallisena häpeätahrana vaikka muuten sitä kritisoikin.

Tuosta yhteisymmärryspöytäkirjasta on valitettu oikeuskanslerille:

https://www.okv.fi/fi/ratkaisut/2014/?page=7

Naton kanssa isäntämaatuesta tehdyn yhteisymmärryspöytäkirjan käsittely
Diaarinumero: OKV/839/1/2014
Lisädiaarinumerot: OKV/877/1/2014, OKV/1510/1/2014, OKV/1520/1/2014, OKV/1527/1/2014, OKV/1533/1/2014, OKV/1534/1/2014, OKV1538/1/2014/, OKV/1583/1/2014, OKV/1615/1/2014
Antopäivä: 29.9.2014
Ratkaisija: Oikeuskansleri

"Puolustusministeriöstä hankittujen tietojen ja saadun asiakirjaselvityksen perusteella yhteisymmärryspöytäkirjan valmistelusta oli informoitu eduskuntaa ensimmäisen kerran vuonna 2010 sekä keväällä ja kesällä 2014 ratkaisusta tarkemmin ilmenevin tavoin. Tasavallan presidentin ja ulko- ja turvallisuuspoliittisen ministerivaliokunnan kokous oli 22.8.2014 linjannut, että yhteisymmärryspöytäkirja allekirjoitetaan. Puolustusministeri oli 26.8.2014 tehnyt allekirjoittamista koskevan päätöksen. Pöytäkirja allekirjoitettiin 4.9.2014. Eduskunnalle toimitetun, ratkaisussa tarkemmin yksilöidyn aineiston mukaan yhteisymmärryspöytäkirja ei ole valtiosopimus, eikä se sisällä Suomelle uusia velvoitteita suhteessa Suomen jo aiemmin Naton kanssa tehtävään yhteistyöhön liittyviin valtiosopimuksiin. Oikeuskanslerilla ei käytettävissä olevan aineiston perusteella ollut aihetta arvioida asiaa toisin, eikä näin ollen aihetta epäillä kenenkään oikeuskanslerin valvontavaltaan kuuluvan menetelleen lain tai virkavelvollisuuksiensa vastaisesti, kun yhteisymmärryspöytäkirjaa ei ollut saatettu eduskunnan hyväksyttäväksi. Käytettävissä olevan aineiston perusteella yhteisymmärryspöytäkirjan kansallisessa käsittelyssä ei näy poiketun niistä ratkaisussa tarkemmin kuvatuista menettelyistä, joita yhteisymmärryspöytäkirjojen kansallisessa käsittelyssä muutoinkin noudatetaan. Kantelut eivät antaneet aihetta oikeuskanslerin toimenpiteisiin."

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari Vastaus kommenttiin #64

Tällä palstalla ovat kirjoittaneet ainakin Ilkka Luoma, Mauri Nygård ja tässä Jari Rajala ja monet muutkin, että Oikeuskansleri on väärässä. Melkoisen tyhmänrohkea väite mutta voi olla, että kyse onkin ns. Hyödyllisestä Idiotismistä.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #68

Missä olen kirjoittanut noin. Olen pyytänyt pohdintaa asiasta, koska kansalla ei ole SELVÄÄ käsitystä natoseikkailuista.

Käyttäjän petriluosto kuva
Petri Luosto Vastaus kommenttiin #70

Otsikkosi tälle kirjoitukselle on "Laittomasti Natoon ja sotiin".

Se vahvasti viittaa siihen, että mielestäsi Suomen sotaharjoitukset NATO:n kanssa ovat laittomia. Sen sijaan et erittele mitä lakeja tai Suomen allekirjoittamia kansainvälisiä sopimuksia ne rikkovat. Olet esittänyt otsikossasi ja blogissasi väitteen, mutta et ole pystynyt todistamaan sitä millään tavalla.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #71

Kysymysmerkki olisi kyllä ollut otsikossa paikallaan, olin huolimaton. Mutta kirjoitettu mikä kirjoitettu. Aika näyttää laillisuudesta yms, keskustelu jatkuu toisaalla. .

Käyttäjän RalfKarlsson kuva
Ralf Karlsson Vastaus kommenttiin #70

Kansalla ei ole selvää käsitystä koska kansa ei vaivaudu ottamaan selvää siitä. Kansa mieluummin lähtee palstoille esittämän mutupohjalta väitteitä joita ne jotka ovat asian todellsien laidan selvittäneet sitten yrittävät, epätoivoisesti selkosuomeksi, selventää.

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari Vastaus kommenttiin #70

Missä minä olen kirjoittanut noin? Pohdiskelen vain asiaa blogisi otsikon perusteella että mahdollisesti sinäkin pidät isäntämaapöytäkirjaa laittomana? Anteeksi jos olin väärässä.
Ehkä asiaa selittää se, että "kansalla ei ole selvää käsitystä" mitä kyseinen yhteisymmärryspöytäkirja tarkoittaa.

Katselin Sainion haastattelun. Siinä elämäänsä pettynyt vanha vihainen mies yrittää kaikin keinoin tulla huomatuksi. Väistämättä tulee mieleen Paavo Väyrysen touhut. Pitää esittää niin älyttömiä väitteitä, että varmasti saa julkisuutta.

Sainion älynväläytys on, että Suomi sotii Yhdysvaltain sotaa Afganistanissa. Onhan tuo räväkkä väite mutta kuvaa enemmän Sainion tiedon tasoa, väite on täyttä potaskaa.

Tässä toivomaasi pohdintaa Sainion haastattelusta, ok?

PS: Harrastat valokuvausta. Miten kasvokuvasi on otettu niin että tulos on noin maalauksellinen?

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #77

Eipä mittään, pohdiskelu ehkäisee dementiaa. Profiilikuvani on kuvankäsittelyn jäljiltä tuollainen. Nykyään ole enää partaa, pitäisi ehkä päivittää.

Juu, valokuvaus on intohimoni. Blogini etusivulla on linkki flikr galleriaani. Sieltä vaan katselemaan, saa kommentoida ;D

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #64

Mitä olen väittänyt? Kunhan pyysin vain haastattelusta pohdintaa, joka se meni sitten pääosin sivuraiteille ja solvaamiseksi. Luepa viellä Väyrysen pohdintaa isäntämaasopparista, pienenä lisäpohdintana: http://paavovayrynen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/2634...

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #69

Koita edes itse pysyä asiassa: ei ole olemassa mitään "isäntämaasopparia" vaan kyseessä on Suomen ja Naton yhteisymmärryspöytäkirja.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #74

Väitteitä on esittänyt videon haastateltava kirjailija. Ja sain pohdintaa aiheesta kuten oli tarkoituskin. Kiitos osallistumisesta.

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #76

Kommentissasi nr 69 kuitenkin kerrot: "Luepa viellä Väyrysen pohdintaa isäntämaasopparista"

Ei Väyrynen esiinny topicin videossa - kirjoja Väyrynen on kyllä kirjottanut.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #79

Nyt sää jo kyllö saivartelet, Natosta puhutaan laajalla rintamalla. Väyrysen tuore juttu sopi hyvin aiheeseen. Että silleen...

Käyttäjän TomiVaalisto kuva
Tomi Vaalisto Vastaus kommenttiin #80

Enkä - olen vain tarkka turkulainen ( tunniste: surisisikssää jos mää kualisin).

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #81

Asun tois puol jokkee, Jokke välil surisi, hän oli porari ;@ Hyvä on ihmisen olla tarkka, kiitos!

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Minä olen pelännyt venäläisten uutta hyökkäystä yli 70 vuotta.
Nukun ihan hyvin, mutta ovi on turvakettingillä kiinni ja haulikko ladattuna sängyn alla.

Näen kauniita unia nuorista naisista vaikka ikääkin on:)
Suurin turva on Nato jota kotimaiset ja ulkolaiset viholliset pelkäävät.

Kiitos Nato että nukun hyvin!

Mira Maria Luomansivu

Omasta, ihan kuulkaa geneettisesti (ei niinkään henkisesti, koska tätä hyytävän kylmää, oikeiston Suomea ei enää edes omakseen tunnista), suomalaisen rahvaan mielestäni te Natoukot/trollit saisitte häipyä sinne Amerikan ihmemaan ihanuuteen tuutimaan Nato -nallen turvallisessa, ydinaseistetussa ja sosiaaliturvattomassa kainalossa. Ylivoimaisesti eniten sotia ja kuolemaa kylvävä maa, joka tappaa lapsia tuhatmäärin as we speak (jopa Nobelilla -koristettu ex -presidenttinsä teki tämän saman tempun, ja silti vieläkin palvotaan veristä maata hänen jalkojensa alla) ja jonka me oikeat suomalaiset toivomme pysyvän kaukana Atlantin toisella puolella. Heidän tarjoamansa "turva" kun toimii yleensä niin, että käytännössä pommitetaan kaikki paskaksi. Muutenkin tuntuu että näillä Uuden Suomen palstoilla huutelevat ja toisia niiiiin jumahtaneilla, ehkä seniiliydestään plakkiintuneilla aivoilla venäjän trolleiksi nimitelevät vain ikääntyneet ukot, jotka jostain ihme syystä kuvittelevat, herttaisen patriarkaalisesti, edustavansa koko kansan mielipidettä. Kysyisitte joskus akoilta ja lapsiltakin, jotka uhraisitte Nato -moolokille ilmeisen kevyesti myös! Ehkäpä koska tuudittaudutte siihen että (keskimääräisesti) korkean ikänne vuoksi ette itse enää joutuisi Naton lihamyllyyn, mutta toisten äitien pojat kyllä? Tosin kyllähän teistä myös niitä verenhimoisia sotureitakin löytyy, jotka jo mielikuvaharjotteluna kaivavat poteroita ja joukkohautoja: tiedetään. Mutta noin yleensä ottaen idiotismia ja ihme hybristä ad hominemeineen te viljelette.

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala Vastaus kommenttiin #75

Kiitos Mira rehellisestä ja silmiä avavasta kommentistasi. Luulen ja tiedänkin, että sanomasi jakaa erittäin moni inhimillinen ihminen suomessa. Itsekin parin teinin isänä en voi kuin olla surullinen ja samalla suuresti ihmetellä tätä jäätävää sotakiimaa mikä suomen on vallannut viime vuosina, kiihtyvään tahtiin. Peto on irti ;(

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari Vastaus kommenttiin #85

On hyvä muistaa mitä tapahtui NL:n hajoamisen jälkeen. Naton jäsenmaat vähensivät puolustusmenojaan ja pohtivat koko organisaation tarpeellisuutta.

Mitä tapahtui? Niin juuri, se peto pääsi irti ja äkkiä huomattiin Naton tarpeellisuus.

Käyttäjän mattivillikari kuva
Matti Villikari Vastaus kommenttiin #75

Laitahan Mira Maria (sääntöjen mukainen) kasvokuvasi niin nähdään millainen vanha kärttyisä akka siellä kirjoittelee! Nimimerkki vanha kärttyisä ukko.

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

On totta että jenkit riehuvat maailmalla, se on tuomittavaa, samoin Suomessakin vallalla oleva kapitalistinen riisto.

Täällä Pohjolassa Venäjä on ainoa uhka ja sodan lietsoja. Kaksi kertaa minutkin on ajettu kodistani, evakkomatkalla venäläiset lentokoneet vielä pommittivat junia ja yrittivät saada minutkin hengiltä.

Sanokaa, ovatko jenkit pommittaneet suomalaisia?

Petroskoissa 10-vuotiaat jo opettelevat ampumaan tsuhnia. Siellä se oikea sotakiima on huipussaan. Opetetaanko meillä lapsille sotimista?

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Pohjolan pitäisi pikimmiten yhdessä alkaa rakentamaan kestävää rauhaa maailmaan, meillä on sellaiseen pieninä kansoina aika paljon viellä ymmärrystä. Isot paahtaa vielä kulmikkaalla volyymilla, ja niiden kelkassa pienet jää vain ja ainoastaan jalkoihin. Yhdessä Pohjola voisi vielä olla riittävän iso järjen ääni yrittää pelastaa planeetta häpeälliseltä täystuholta ;@

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Meidät voi täystuhota vain venäläisten atomipommit. Uskovatko Venäjän ystävät että Putin tekisi sellaisen tempun?

Käyttäjän jallerajala kuva
Jari Rajala

Suomi on tälläinen oikein mukava kesämökki- ja saunamaa. Kuka perkele nyt tälläistä tuutulaa haluaisi atomipommittaa!? Mutta, jos niin ikävästi kävisi, niin se osoittaisi vain sen että tämä laji ei todellakaan ansaitse elää :@

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Olisihan siinä ainakin se hyvä puoli että syöpäläisetja putinistitkin kuolisivat samalla muiden mukana:)

Toimituksen poiminnat